Nous usos de l'espai públic i equipaments
Amb caràcter transversal a totes les mesures del Pacte de Ciutat, s'aplicarà la perspectiva de gènere, la mirada intercultural, la sostenibilitat i la lluita contra la desigualtat social i econòmica.
Ampliar i millorar espais públics, zones verdes, de passeig i ciclables amb criteris de qualitat, per garantir una mobilitat més sostenible i donar resposta a les recomanacions de salut pública:
- Pacificació progressiva de carrers, amb limitacions de velocitat i generant espais lliures de circulacions de vehicles i traslladant elements que la obstaculitzin.
- Millora de la senyalització amb cartelleria i pintura al paviment, de la il·luminació i elements de protecció; i amb l'ampliació i/o millora d'itineraris recomants.
- Garantir la seguretat d'entrades i sortides de les escoles davant el nou pla d'obertura.
Caldrà garantir les mesures i recomanacions de salut pública pel que fa a l'ús de l'espai públic. Apostant, al seu torn, per una mobilitat a peu i sostenible i fomentant també l'ús de vehicles no contaminants (bicicletes, patinets...).
Actualitzar el Marc Normatiu Municipal per a regular la circulació de vehicles privats, I'ús de mitjans de mobilitat personal (patinets, bicis, etc.) pel centre de la ciutat i fomentar altres tipus de mobilitat personal més sostenible. Reforçant amb formacions, informació i senyalització per a garantir la convivència dels diferents mitjans de transport personal a la ciutat.
- Modificació de la normativa
- Accions formatives
- Senyalització i cartelleria per a fomentar les normes cíviques i la convivència
Caldrà garantir les mesures i recomanacions de salut pública pel que fa a l'ús de l'espai públic. Apostant, al seu torn, per una mobilitat a peu i sostenible i fomentant també l'ús de vehicles no contaminants (bicicletes, patinets...).
Desenvolupar un pla de contingència per garantir les mesures de prevenció i seguretat sanitària per al desenvolupament de l’activitat cultural, que s’adapti a cada circumstància.
Desenvolupar un pla de contingència per garantir les mesures de prevenció i seguretat sanitària per al desenvolupament de l’activitat cultural, que s’adapti a cada circumstància.
- En el cas de la Festa Major en especial, i d’altres esdeveniments públics, allunyar-se dels formats massius estàtics tradicionals i apostar pel petit format.
- Aprofundir en les oportunitats que brinden les plataformes d’streaming i els nous formats popularitzats a partir de l’aparició de la Covid-19.
- Garantir en els actes públics el compliment de les normes de salut pública amb el subministrament de gel hidroalcohòlic, EPIs en el cas que sigui necessari, i garantint distàncies amb control d’aforaments i ubicació de cadires amb separació per al públic; així com les mesures de desinfecció pertinents.
L’aparició del coronavirus ha tingut una afectació directa en la nostra manera d’utilitzar l’espai públic i àmbits com el de la cultura se n’han ressentit greument. Com a ciutat que aposta per el fet cultural com un element de cohesió, cal buscar les solucions que permetin gaudir de la cultura de manera segura, però refermant l’aposta per fer arribar a la ciutadania una bona i accessible oferta cultural.
Reforçar els elements comunicatius de l’Ajuntament, tant cartelleria com especialment els digitals, per tal de fer arribar a la ciutadania les recomanacions i informacions actualitzades sobre l’evolució de la pandèmia i en especial, les mesures per fer-hi front.
- Iniciar una campanya de bon ús dels vehicles de mobilitat personal, per garantir un ús segur i cívic d’aquests elements de mobilitat sostenible.
- Intensificar la campanya de tractament i recollida de residus, amb especial èmfasi en els residus relacionats de manera directa amb el coronavirus (mascaretes, guants, etc).
- Difondre de manera intensiva i amb els diversos elements a l’abast de l’administració (butlletí, ràdio, cartelleria, senyalètica...) les mesures bàsiques recomanades per salut pública, per a contenir el virus.
La comunicació, en especial la digital, s’han convertit, si cap, en més fonamentals en la darrera etapa d’emergència sanitària. S’han habilitat noves fórmules i canals per contactar amb la ciutadania que cal seguir explorant i millorant constantment. La comunicació corporativa ha de fer arribar els missatges de forma ràpida i eficient.
Compartir