Revitalitzar i reactivar l'activitat econòmica
Amb caràcter transversal a totes les mesures del Pacte de Ciutat, s'aplicarà la perspectiva de gènere, la mirada intercultural, la sostenibilitat i la lluita contra la desigualtat social i econòmica.
Dotar al teixit comercial de la ciutat d'un market place com a eina imprescindible per posicionar-lo en el comerç on-line.
- Treballar conjuntament amb la cooperativa Sant Feliu Ciutat Viva, amb la intenció d'oferir aquest market place a tot el teixit comercial de la ciutat.
- Establir una central de comandes amb un sistema de distribució (logística) que afavoreixi també els valors del comerç de proximitat, sostenible i responsable.
- Incrementar la formació en competències digitals.
L’aparició del coronavirus que va comportar el confinament de la població i mesures estrictes de restricció per als comerços, també va evidenciar que l’aposta per el comerç online és estratègica. El comerç local ha de poder competir en les millors condicions amb les grans plataformes de venta online que ja existeixen i que durant la pandèmia s’han vist a més, saturades de peticions; mentre el comerç local patia de forma punyent les mesures de no presencialitat.
Fomentar la recollida selectiva de residus i la minimització de la generació dels mateixos.
- Incrementar el nombre de comerços adherits al servei de recollida porta a porta de: paper-cartró, orgànica/piles i vidre, sobre tot d'aquells identificats com a grans generadors de fracció orgànica i cartró.
- Afavorir les bones pràctiques del comerços que facin recollida selectiva de residus: modificar l'ordenança fiscal en l'àmbit comercial sota criteris de pagament per generació.
- Bonificació de la taxa de residus durant el temps que els comerços han estat tancats. I bonificació d’un trimestre de la taxa del mercat de marxants.
- Millorar la progressivitat de la taxa de residus:
- Càlcul de la taxa lligat a la renda.
- Càlcul de la taxa lligat a la sostenibilitat: en funció de l'ús que es fa de la deixalleria.
La crisi climàtica és segons els experts, indestriable de la situació que estem vivint. La nostra qualitat de vida també està íntimament relacionada amb els factors mediambientals i la reducció de residus ,que amb el coronavirus s’han multiplicat a causa dels epis i precaucions necessàries a prendre, i la seva recollida selectiva; es configuren com a mesures essencials a desenvolupar.
Pacificar al màxim els eixos comercials de la ciutat per afavorir el comerç de proximitat i el passeig en aquestes zones.
- Identificar els carrers del casc urbà amb major densitat d'activitats econòmiques.
- Pacificar el trànsit dels mateixos amb la finalitat de destinar més espai públic per al vianant i enfortir el teixit comercial de la ciutat.
El comerç local és fonamental per al teixit social i econòmic d’una ciutat. La crisi sanitària ha dificultat la continuïtat de molts comerços que han hagut de tancar o han perdut clientela a causa de la pandèmia. Cal una aposta contundent per a que la ciutadania compri al comerç local, afavorint les zones de passeig i compra, fent-les el més amables possible i donant prioritat per a vianants.
Connectar els motors econòmics de Sant Feliu amb la xarxa de mobilitat sostenible.
- Incrementar l'accessibilitat als serveis i als polígons productius de Sant Feliu a través del transport públic i sostenible, per reduir la despesa i la contaminació que es genera a través del transport particular.
- Fomentar l’accés a aquests espais en transports no contaminants com la bicicleta o els patinets, garantint la seguretat de les persones amb l’ampliació de la xarxa ciclable.
L’accés als nuclis econòmics de la ciutat és fonamental per al desenvolupament del treball i per a poder esdevenir un focus d’atracció per a les empreses. I cal que aquest accés a més de segur, sigui el màxim de sostenible i el menys contaminant possible.
Treballar per dotar a Sant Feliu d’una moneda local que incrementi l'impacte de la despesa pública (subvencions, pagament a proveïdors, ajuts, etc.) en el comerç local.
- Estudi i implementació d’un projecte de moneda local.
- Evaluació del seu impacte i implementació de les millores necessàries.
Cal incrementar la circulació de diners entre el teixit comercial del municipi i fomentar la sostenibilitat, la responsabilitat social i la implicació i interrelació de la ciutadania i del teixit econòmic i social. L’aposta per un projecte com el de la moneda local ve a donar resposta a aquestes necessitats i s’ha implementat com un model d’èxit sobretot a d’altres països.
Treballar en el projecte d’economia circular entre el teixit productiu i comercial del municipi.
- Fomentar el consum intern com a primer objectiu d’aquest projecte.
- Dissociar l’activitat econòmica del consum de recursos finits i eliminar els residus del sistema des del seu disseny.
Cal avançar cap a una economia més circular per generar beneficis com reduir la pressió sobre el medi ambient, millorar la seguretat de subministrament de matèries primeres, millorar la competitivitat, la innovació, el creixement i l’ocupació; com a sortida a la crisi econòmica provocada per la covid-19.
Compartir