Metodologia
Metodologia
L'espai de treball del Pacte al Decidim és de caràcter privat - transparent. Tota la ciutadania té accés a la informació, però l'ús de l'espai de treball és restringit a les persones membres del Plenari del Pacte de Ciutat
La metodologia de treball del Pacte de Ciutat és divideix en les següents fases:
Fase 0: Informació, designació de membres i constitució del Plenari del Pacte de Ciutat
Informació a les entitats sobre el Pacte de Ciutat i la seva elaboració participativa. S'estableixen els mecanismes per a la selecció dels i les representants i designar a les persones que finalment composaran el Plenari del Pacte.
Un cop es coneixen els i les representants, en data 22 de maig de 2020 es fa la convocatòria per a la primera sessió del Plenari de la Mesa i es formalitza la seva constitució mitjançant Decret.
En data 29 de maig de 2020, es celebra la primera sessió del Plenari, on es consolida l'estructura de treball per comissions, es presenta la metodologia i el document base de treball.
Paral·lelament, es dona d'alta al Decidim a totes aquelles persones designades com a representants en el Plenari de Pacte i que, per tant, participaran al Decidim.
Fase 1: Presentació i recollida de propostes
L'objectiu d'aquesta fase és que cada representant aporti propostes en l'espai de la seva comissió i a continuació comprovar la seva viabilitat tècnica i sistematitzar-les en un redactat provisional.
Sobre que es presenten les propostes?
Les propostes es presenten en base al document base/inicial de treball que s'ha lliurat prèviament a les persones i representants que participen en el Pacte.
Les aportacions que es realitzen han de concretar-se en mesures suplementàries per fer front a les conseqüències generades per la crisi del coronavirus.
Com presentar les propostes?
Les propostes es presenten en l'espai al Decidim dedicat a les comissions. Hi haurà un espai per cada comissió de treball: comissió de revitalització econòmica, comissió de garantia de drets bàsics i de ciutadania, comissió nous usos de l'espai públic i dels equipaments.
També es podran presentar propostes en les dues reunions virtuals de treball de les comissions. Hi haurà una/un tècnic de referència per recollir les propostes, penjar-les al Decidim i analitzar la viabilitat tècnica. L'anàlisi de la viabilitat, podrà ser in situ, mentre es desenvolupa la sessió de treball.
Quantes propostes es poden fer?
Es pot presentar un nombre il·limitat de propostes per representant.
Quantes propostes es triaran?
Les aportacions, que tindran format de mesures a realitzar, s’hauran de concretar en un interval de 3 a 7 propostes per comissió.
Les mesures que es concretin es presentaran en un document provisional i s'elevaran al Plenari.
Quin és el període de presentació de propostes?
Comissió de Revitalització Econòmica: fins al 24 de juny.
Comissió de Garantia de Drets Bàsics de Ciutadania: fins al 30 de juny.
Comissió de Nous usos de l’Espai Públic i Equipaments: fins al 7 de juliol.
Fase 2: Proposta de redactat i redactat final
Un cop s'hagin celebrat les dues reunions virtuals de cada comissió i es generarà un document provisional amb les propostes de cada una d'elles.
Es publicarà al Decidim aquest redactat provisional i la ciutadania, del 9 al 15 de juliol, podrà fer propostes a través del procés participatiu habilitat.
S'analitzaran tècnicament les propostes de la ciutadania, es farà retorn i s'elevaran al Plenari.
Es celebrarà la 3a. sessió del Plenari, on es consolidarà el document amb el redactat final.
Es publicarà el redactat final al Decidim i a la resta de canals de comunicació corporatius.
Fase 3: Seguiment i avaluació
L'objectiu d'aquesta fase de treball és fer un seguiment continuo de les actuacions que s'han establert a través del Pacte.
Creació de la Comissió de Seguiment del Pacte de Ciutat.
Habilitació de l'espai web de retiment de comptes per fer el seguiment del Pacte i consultar el grau d'assoliment de les actuacions.
Compartir