Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Metodologia

Metodologia

L'espai de treball del Pacte al Decidim és de caràcter privat - transparent. Tota la ciutadania té accés a la informació, però l'ús de l'espai de treball és restringit a les persones membres del Plenari del Pacte de Ciutat

La metodologia de treball del Pacte de Ciutat és divideix en les següents fases:

Fase 0: Informació, designació de membres i constitució del Plenari del Pacte de Ciutat

  • Informació a les entitats sobre el Pacte de Ciutat i la seva elaboració participativa. S'estableixen els mecanismes per a la selecció dels i les representants i designar a les persones que finalment composaran el Plenari del Pacte.

  • Un cop es coneixen els i les representants, en data 22 de maig de 2020 es fa la convocatòria per a la primera sessió del Plenari de la Mesa i es formalitza la seva constitució mitjançant Decret.

  • En data 29 de maig de 2020, es celebra la primera sessió del Plenari, on es consolida l'estructura de treball per comissions, es presenta la metodologia i el document base de treball.

  • Paral·lelament, es dona d'alta al Decidim a totes aquelles persones designades com a representants en el Plenari de Pacte i que, per tant, participaran al Decidim.

Fase 1: Presentació i recollida de propostes

L'objectiu d'aquesta fase és que cada representant aporti propostes en l'espai de la seva comissió i a continuació comprovar la seva viabilitat tècnica i sistematitzar-les en un redactat provisional.

Sobre que es presenten les propostes?

  • Les propostes es presenten en base al document base/inicial de treball que s'ha lliurat prèviament a les persones i representants que participen en el Pacte. 

  • Les aportacions que es realitzen han de concretar-se en mesures suplementàries per fer front a les conseqüències generades per la crisi del coronavirus. 

Com presentar les propostes?

  • Les propostes es presenten en l'espai al Decidim dedicat a les comissions. Hi haurà un espai per cada comissió de treball: comissió de revitalització econòmica, comissió de garantia de drets bàsics i de ciutadania, comissió nous usos de l'espai públic i dels equipaments.

  • També es podran presentar propostes en les dues reunions virtuals de treball de les comissions. Hi haurà una/un tècnic de referència per recollir les propostes, penjar-les al Decidim i analitzar la viabilitat tècnica. L'anàlisi de la viabilitat, podrà ser in situ, mentre es desenvolupa la sessió de treball.

Quantes propostes es poden fer?

  • Es pot presentar un nombre il·limitat de propostes per representant.

Quantes propostes es triaran?

  • Les aportacions, que tindran format de mesures a realitzar, s’hauran de concretar en un interval de 3 a 7 propostes per comissió.

  • Les mesures que es concretin es presentaran en un document provisional i s'elevaran al Plenari.

Quin és el període de presentació de propostes?

  • Comissió de Revitalització Econòmica: fins al 24 de juny.

  • Comissió de Garantia de Drets Bàsics de Ciutadania: fins al 30 de juny.

  • Comissió de Nous usos de l’Espai Públic i Equipaments: fins al 7 de juliol.

Fase 2: Proposta de redactat i redactat final

  • Un cop s'hagin celebrat les dues reunions virtuals de cada comissió i es generarà un document provisional amb les propostes de cada una d'elles. 

  • Es publicarà al Decidim aquest redactat provisional i la ciutadania, del 9 al 15 de juliol, podrà fer propostes a través del procés participatiu habilitat.

  • S'analitzaran tècnicament les propostes de la ciutadania, es farà retorn i s'elevaran al Plenari. 

  • Es celebrarà la 3a. sessió del Plenari, on es consolidarà el document amb el redactat final.

  • Es publicarà el redactat final al Decidim i a la resta de canals de comunicació corporatius.

Fase 3: Seguiment i avaluació

  • L'objectiu d'aquesta fase de treball és fer un seguiment continuo de les actuacions que s'han establert a través del Pacte.

  • Creació de la Comissió de Seguiment del Pacte de Ciutat.

  • Habilitació de l'espai web de retiment de comptes per fer el seguiment del Pacte i consultar el grau d'assoliment de les actuacions.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir