Consell Municipal de Salut Pública
Consell sectorial de participació ciutadana
Sobre aquesta assemblea
El Consell Municipal de Salut de Sant Feliu de Llobregat és un òrgan consultiu, creat de conformitat amb el que preveuen els articles 62 i 63 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i els articles 28 i 29 del Reglament de participació ciutadana i col·laboració de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
El Consell Municipal de Salut de Sant Feliu de Llobregat és un òrgan sectorial de participació, deliberació i debat de les entitats i la ciutadania per portar a terme el seguiment, la consulta i la formulació de propostes d’abast municipal en relació amb l’acció de govern en l’àmbit de la salut pública i comunitària, amb l’objectiu de recollir aportacions que puguin millorar les actuacions municipals d’interès general.
Objectius
Els objectius del Consell de Salut son:
- Esdevenir un espai d'estudi, debat i informació sobre aspectes de la salut amb la presència de l'administració municipal, el conjunt d'entitats radicades a la ciutat, el centres sociosanitaris i la ciutadania interessada.
- Possibilitar que les línies d'actuació de salut comunitària de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat comptin amb la consulta i assessorament dels sectors implicats.
- Sensibilitzar la població de la importància de la participació de la ciutadania, les entitats i els centres sociosanitaris.
- Fomentar la col·laboració entre les entitats i centres de l’àmbit de la salut de la ciutat per afavorir la planificació i gestió municipal de la salut en la definició de polítiques saludables i les estratègies per millorar els determinants de salut (socials, de treball mediambiental, econòmics).
Funcions
- Debatre els plans, programes i actuacions de salut sotmeses a la seva consideració per part de l’administració, a petició del Consell i fer aportacions al respecte.
- Proposar la realització d'actuacions concretes per millorar en el funcionament dels serveis de salut.
- Recomanar la utilització dels canals de consulta regulats en aquest Reglament sobre algun tema de l’àmbit de competència del Consell.
- Emetre informes o dictàmens sobre els temes proposats per la regidoria responsable del Consell, o bé sobre temes acordats pel Consell. Aquest acord es formalitzarà quan almenys 5 persones vulguin formar part del Grup de Treball que tractaria el tema. Quan l’actuació administrativa no estimi totalment o parcialment l'informe o dictamen haurà de motivar la seva resolució en el termini màxim de 6 mesos després de l’aprovació del dictamen. De manera preceptiva i no vinculant per a la seva incorporació a l'expedient administratiu corresponent, el Consell haurà d’emetre informe o dictamen en les següents actuacions:
a) el Pla d’Actuació Municipal
b) els plans directors i els plans estratègics que s’impulsin des de la regidoria de salut.
- Constituir les comissions de treball que consideri adients i sol·licitar els assessoraments necessaris per a la millor realització de les seves funcions.
Compartir: